نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2573
-
الف
+

جشنواره‌ بوسان کوریای جنوبی میزبان هفت فلم از ایران

بیست و چهارمین جشنواره بین المللی فلم بوسان میزبان 7 فلم از ایران است.

به گزارش آی فیلم 2، در بیست و چهارمین جشنواره بین المللی «فلم بوسان»، 7 فلم به نمایندگی از ایران در این جشنواره به نمایش گذاشته می شود.

فلم «در میان تپه‌ها» به کارگردانی «محمدرضا کیوان» که اولین فلم بلند وی است و «دیاپازون» به کارگردانی «حامد تهرانی» دربیست و چهارمین جشنواره بین المللی فلم بوسان، دو نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه رسمی «جریانهای نو» هستند که در این بخش در مجموع 14 فلم از کشورهای مختلف جهان برای کسب جوایز به رقابت می پردازد.

همچنین در بخش «پنجره‌ای به سینمای آسیا» فلم های «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی «نرگس آبیار»، «ناگهان درخت» ساخته «صفی یزدانیان»، «هفت و نیم» از «نوید محمودی»، «بنفشه آفریقایی» به کارگردانی «مونا زندی حقیقی» و «سینما دانکی» از «شاهد احمدلو» به نمایندگی از سینمای ایران به روی پرده خواهند رفت.

جشنواره بین‌المللی فلم بوسان یکی از جشنواره‌های مهم فلم آسیا است و میان سینماگران نوگرا لقب «اسکار آسیایی» را نیز به خود اختصاص داده‌است.

این جشنواره تخصصی که یکی از ۲۲ جشنواره مورد تأیید انجمن تهیه‌کنندگان جهانی فلم نیز به‌ شمار می‌رود، در ماه اکتوبر در بوسان کوریای جنوبی برگزار می‌شود.

گفتنی است این جشنواره علاوه بر بخش های «جریانهای نو» و «پنجره‌ای به سینمای آسیا»، دارای بخش های سینمای آسیا (بخش رقابتی اصلی)، سینمای جهان، سینمای کوریا، آکادمی فلم آسیایی، نمای باز، نمایش ویژه و مرور آثار چند کارگردان مؤلف آسیایی می باشد.

بیست و چهارمین دوره جشنواره بین المللی فلم بوسان در تاریخ ٣ تا ١٢ اکتبر سال روان میلادی در شهر بوسان کوریای جنوبی برگزار می‌شود.

ع ا/ ب م

نظر شما
ارسال نظر
پربحث ترین